תיאור הסדנה
סדנה חוויתית המשלבת תרגילים לשיפור התקשורת במיוחד במצבי לחץ וחוסר ודאות בעבודה: מול אנשי הצוות, ספקים ולקוחות. וקבלת תוצאות עיסקיות טובות יותר ומהר יותר.
מטרת הסדנה
קבלת כלים להתמודדות עם קונפליקטים בעבודה, שיפור היכולת להקשיב לזולת, להביע את עצמנו באופן אוטנטי, שיפור מערכת היחסים עם הסובבים ושיפור ההשגים העסקיים המשותפים.
קהל יעד
עובדים ומנהלים צוותים ומחלקות בארגונים
משך הסדנה
4 מפגשים של 4 שעות אקדמאיות
המנחה
הסדנה מתבצעת ע"י מאמנים ותיקים ומנוסים באימון בארגונים עם הכשרה וניסיון בתחום.
היכן מתקיימת הסדנה?
פרונטלית בבית העסק
תכנית לימודים מומלצת :
שלב ראשון : להקשיב לעצמי
- אמפתיה לעצמי
- להתבונן: תרגול עמדת הצופה תרגול בזוגות וקבוצתי.
- תרגיל קבוצתי המשלב פעילות פיזית מתונה עם התבוננות עצמית ומודעות.
- סימולציות בשלשות : תרגול להקשיב, לשקף = לשקף ללא שיפוט
- אמנות ההקשבה
- מיומנויות ההקשבה
- הקשבה עצמית למתקדמים : תרגול מסכם
- מתוך מה שאני מרגיש/ה וחושב/ת לזהות מה אני צריך/כה
שלב שני :להקשיב לאחר/ה
- הקשבה אקטיבית : שיקוף, שאלות פתוחות, שאלות מכוונות.
- נוכחות מלאה בהקשבה: לשמוע באמת את המחשבות והרגש של האחר. תרגילים בקבוצות קטנות , בזוגות ובמליאה.
- זיהוי מה הצורך של האחר/ה?
שלב שלישי: יצירת דו שיח מקרב
- חיבור: הבעה כנה כלפי האחר והזמנת תגובה/עשייה
- תרגול חיבור לאחר/ה תוך מודעות לרגש ולמחשבות ולצורך שלי
- יצירת דו שיח אוטנטית וכנה :
– בירור הצורך/הצרכים או של האחר שאלת שאלות, חיבור אוטנטי למקום של מה הוא/היא צריכ/ה.
– הבעת הצורך הצרכים שלי תוך חיבור לאחר.
– הקשבה מול בקשה. להקשבה (יצירת דו שיח מכבד).
שלב מסכם: אסטרטגי/ות פתרון
- הצעת פתרון וחשיבה משותפת על אסטרטגיה
- בקשה או בקשות
- תרגול בהוקרה